18.03.2006, 10:33
Odwieżam temat, gdyż znalazłem trochę wiadomoci na ten temat.
"...Pojawienie się plotek na temat ponownego wydania materiału, tym razem na SACD, zelektryzował wiatek muzyczno-audiofilski. Pojawiła się bowiem nadzieja na nowš jakoć. Wszystkie poprzednie wersje korzystały z analogowych tam i nigdy nie wrócono do oryginalnych cyfrowych tam DASH. Tym razem praca miała obejmować nie tylko ponowny miks, mastering, ale także miks wielokanałowy. Nad wersjš wielokanałowš i prawdopodobnie również nad stereofonicznš czuwał Chuck Ainlay, odpowiedzialny za wszystkie solowe płyty Marka oraz ostatnie płyty Dire Straits. Był w każdym razie współproducentem albumu jako takiego, za masteringiem wersji stereo zajšł się Bob Ludwig, mistrz konsolety, który pracował przy oryginalnym wydaniu BIA. Chuck do pracy przystšpił z 'carte blanche'. Pierwszym krokiem było odszukanie wszystkich tam-matek (cyfrowych), które były rozproszone po kilku archiwach Universala, a ich częć znajdowała się w prywatnym archiwum Knopflera. Okazało się, że sš bardzo le opisane i brakuje większoci danych na temat kompresji, EQ, pogłosów itp. - wszystkiego tego, co jest potrzebne do ponownego miksu. Chuck zrobił więc wszystko po nowemu, ustawiajšc wszystko 'na słuch' i dobierajšc, gdzie to tylko było możliwe, urzšdzenia, które wykorzystano przy oryginalnym miksie..."
Słuchałem wczoraj tej nowej wersji i faktycznie niby ta sama płyta a brzmi całkiem inaczej. Powycišgane sš różne smaczki, których na tradycyjnym wydaniu BIA wcale nie słychać.
Ten nowy mastering i miks dotyczš zarówno cieżki SACD jak i CD a dodatkowo cieżka CD ma postać HDCD, więc dla posiadaczy tego typu odtwarzaczy to spora niespodzianka.
"...Pojawienie się plotek na temat ponownego wydania materiału, tym razem na SACD, zelektryzował wiatek muzyczno-audiofilski. Pojawiła się bowiem nadzieja na nowš jakoć. Wszystkie poprzednie wersje korzystały z analogowych tam i nigdy nie wrócono do oryginalnych cyfrowych tam DASH. Tym razem praca miała obejmować nie tylko ponowny miks, mastering, ale także miks wielokanałowy. Nad wersjš wielokanałowš i prawdopodobnie również nad stereofonicznš czuwał Chuck Ainlay, odpowiedzialny za wszystkie solowe płyty Marka oraz ostatnie płyty Dire Straits. Był w każdym razie współproducentem albumu jako takiego, za masteringiem wersji stereo zajšł się Bob Ludwig, mistrz konsolety, który pracował przy oryginalnym wydaniu BIA. Chuck do pracy przystšpił z 'carte blanche'. Pierwszym krokiem było odszukanie wszystkich tam-matek (cyfrowych), które były rozproszone po kilku archiwach Universala, a ich częć znajdowała się w prywatnym archiwum Knopflera. Okazało się, że sš bardzo le opisane i brakuje większoci danych na temat kompresji, EQ, pogłosów itp. - wszystkiego tego, co jest potrzebne do ponownego miksu. Chuck zrobił więc wszystko po nowemu, ustawiajšc wszystko 'na słuch' i dobierajšc, gdzie to tylko było możliwe, urzšdzenia, które wykorzystano przy oryginalnym miksie..."
Słuchałem wczoraj tej nowej wersji i faktycznie niby ta sama płyta a brzmi całkiem inaczej. Powycišgane sš różne smaczki, których na tradycyjnym wydaniu BIA wcale nie słychać.
Ten nowy mastering i miks dotyczš zarówno cieżki SACD jak i CD a dodatkowo cieżka CD ma postać HDCD, więc dla posiadaczy tego typu odtwarzaczy to spora niespodzianka.